Uvediem príklad:
rožok – kvalitou je chuť, čerstvosť, výzor ale aj suroviny, príprava, spôsob pečenia, preprava, hygiena
oblečenie – kvalita znamená výzor, materiály, spracovanie, značka, módnosť, dojem
kosačka – funkčnosť, ako dobré kosí, značka, servis, záruka, doplnkové funkcie (zber trávy, mulčovanie, prevzdušnenie), životnosť
auto – značka, ako funguje, bezpečnosť, prevádzkové náklady, spracovanie, záruke, servis, ale aj personál pri predaji, hodnotenie odborníkov
Je to tak? Potom „kvalita“ nie je jedná vlastnosť ale celý komplex vlastností.
Je aj cena kvalitou?
Očakávame, že ak je niečo drahšie, bude aj kvalitnejšie?
Očakávame, že ak je niečo lacnejšie, môže byť aj menej kvalitné?
Chceme, aby drahší rožok bol chutnejší, z dobrých surovín, predávaný hygienicky?
Chceme, aby drahšie auto malo dlhšiu záruku, lepší servis, príjemnejší personál?
Chceme sa za viac peňazí cítiť lepšie?
Ak na tieto otázky odpovedáte NIE, prosím, nečítajte ďalej.
Ak sú Vaše odpovede ÁNO, pravdepodobne chcete za svoje peniaze čo najvyššiu kvalitu.
Pri produktoch ako je bazén alebo wellness zariadenie kvalita znamená: dobré materiály, značkové komponenty, pekný dizajn, spoľahlivé fungovanie, úsporná prevádzka, dlhá životnosť a záruka ... ale aj príjemné, odborné a účelné jednanie, slušnosť, dobré meno, spoľahlivosť, skúsenosti - na strane dodávateľa.
Môže sa kvalitný výrobok pokaziť? Pod tlakom na nízke ceny kvalita klesá a neexistuje nepokaziteľný výrobok. Len sa pozrite na „kvalitné“ potraviny (keď vo vnútri je niečo iné ako na obale, a je jedno či sú BIO, DIA, Organic, Fit ...), na „kvalitné“ oblečenie (keď ani naj značka nie je zárukou a vyrábajú sa v ďalekej Ázii), na „kvalitné“ autá (keď za 5-6 ročný servis drahšieho auta zaplatíte takú cenu, že si môžete kúpiť nové lacné auto), na „kvalitné“ mobily, fotoaparáty (keď sa ich životnosť končí často deň po záruke).
Kvalita nie je o tom, že sa niečo nepokazí. Je to skôr o tom, že ak sa to pokazí, oprava bude majiteľa čo najmenej bolieť.
Tak čo, hľadáte niekoho, kto je lacný? Vážne veríte, že vysoká kvalita môže byť lacná? Vy robíte v živote „lacné“ veci?
Vy za svoje peniaze chcete čo najvyššiu kvalitu!
My za svoju kvalitu chceme čo najvyššie peniaze ☺ .
Mimochodom, priemerná životnosť firiem na Slovensku je menej ako 4 roky. Je známkou kvality firmy, ak je v svojom odbore na trhu už 25 rokov?
Ak Vás niečo zaujalo alebo máte na veci iný názor, dajte mi prosím vedieť. Budem veľmi rád.
Ing. Alexander Bača